اطلاعیه شورای نمایندگان احزاب ، سازمان ها و نیروهای چپ و کمونیست

در حمایت از حرکت سراسری معلمان در هفته معلم
و آزادی بی قید و شرط معلمان زندانی!

 

درتاریخ مبارزات مردم ایران علیه استبدادوبرای آزادی ، آموزگاران از جایگاه ویژه ای برخوردارند. در تاریک ترین ادوار، آنها بذرآگاهی و آزادیخواهی را در میان جوانان و مردم کوچه وخیابان افشانده اند. نقش برجسته آنها در قیام بهمن ۵٧ و جانفشانی هایشان از خاطر تاریخ مبارزه ضداستبدادی ایران محو ناشدنی است. شخصیت هائی همچون مرضیه احمدی اسکویی، محمد مختاری، سعید سلطانپور، صمد بهرنگی و فرزاد کمانگر و صد ها آموزگار گمنام و نام آشنای دیگر در میان جانباختگان این عرصه ازکار و زحمت و پیکار برای رهائی مردم ایران جای دارند. درچند ماه اخیر شاهد زبانه کشیدن مبارزات سراسری آموزگاران هستیم!

 تعرض جمهوری اسلامی به حقوق وآزادیهای اجتماعی بالاخص به حقوق زنان که اکثریت بزرگی از معلمان ایران هستند در بطن ستمی که بر زنان وکارگران وزحمتکشان می رود ، آموزگاران را چون همیشه به صفوف اول مبارزه سوق می دهد.. بخش عظیمی از مردمی که زیر خط فقر زندگی می کنند، متعلق به این نیروی اجتماعی اند . آنها همراه با میلیونها کارگر و زحمتکش خواهان حقوقی متناسب  با سطح معیشت  وهزینه های یک زندگی انسانی اند . امری که حکومت سرمایه داران از معلمان دریغ می نمایند و آنها را به زیر خط فقر پرتاب کرده اند. آنها شاهدند که میلیونها دانش آموز چگونه در باتلاق فقر دست وپا می زنند وهمزمان طبقه حاکم، ثروت های نجومی را بلعیده  ودر نازو نعمت غوطه می خورند. این شرایط غیر انسانی مسلما کار وزندگی آموزگاران را با چنان رنجی آمیخته است که طاقت فرسا وغیر قابل تحمل کرده است .  درمقابل این اجحافات ، معلمان دست به اعتراضات وسیع می زنند و رژیم سرکوبگر به دستگیری و زندانی کردن معلمین فعال می پردازد واینک افرادی همچون رسول بداغی و محمود قربانی در کنار صد ها زندانی سیاسی وکارگر در زندان بسر می برند ویکی از مطالبات آموزگاران آزادی این زندانیان سیاسی است. این نابرابری ها است که آموزگاران را واداشته تا از اعتراضات پراکنده بسوی خیابان واعتراضات سراسری روی آورند .

پس از اعتراضات سراسری سوم وهشتم اسفند و نیز اعتراض سراسری بیست وهفتم فروردین "شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان" برای بار چهارم معلمان سراسر کشور را برای شرکت در تحصن در هفته معلم در تاریخ ١٧اردیبهشت ۹۴ فراخوانده است.

تجمع معلمان خوزستان درمقابل ساختمان مرکزی آموزش و پرورش شهرستان اهواز، تجمع معلمان اندیمشک و یزد در مقابل مراکز آموزش و پرورش این شهرها و نیز تجمع مربیان پیش دبستانی معترض در مقابل مجلس، که از نقاط مختلف کشور گردهم آمده بودند، از جمله اعتراضات معلمان بود که ظرفیت عظیم اعتراضی این حرکت را نشان می داد. 

فراخوان بیست و هفتم فروردین، توسط  جمعی از فرهنگیان سراسر کشوربه مثابه حرکتی خودجوش و از پائین ومستقل از کانون صنفی معلمان، نشان دهنده پتانسیل رادیکال این مبارزات، یاد آور سنت دیرینه پیکار معلمان مبارز و پیشرو برعلیه فقر و تبعیض طبقاتی و اوج جدیدی از جنبش نیرومند معلمان درنبرد برای دست یابی به مطالباتشان بود. این حرکت در بیش از هفتاد شهر کشور برگزار شد. از پی این حرکت رژیم جمهوری اسلامی موجی از دستگیری و احضار معلمان را شروع کرد. از جمله دستگیر شدگان علیرضا هاشمی دبیرکل سازمان معلمان ایران است. بازداشت ها و احضارها بخش دیگری از اقدامات سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی  برای ارعاب و سرکوب جنبش  حق طلبانه معلمان بود.

 

ما با اعلام حمایت از مبارزات ومطالبات معلمان سراسر کشور بمثابه نیروی کاروزحمت،ازهمه بخش های طبقه کارگر و همه مردم آزادی خواه ایران می خواهیم که به هر طریق ممکن و موثر از حرکات اعتراضی معلمان و مطالبات برحق آن ها پشتیبانی نمایند. ونگذارند جناحهای مختلف رژیم آنرا به بیراهه بکشند.ما همچنین خواهان آزادی فوری وبی قید و شرط معلمان زندانی، رسول بداغی،علیرضا قنبری، سید محمود باقری،علیرضا هاشمی و نیز کلیه فعالان جنبش کارگری در بند

که اخیراً در ارتباط با اول ماه مه دستگیر شده اند وهمه زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.

 

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

http://shooraye-chap.org/

  ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴،  ۶مه  ۲۰۱۵

امضاء ها به ترتیب حروف الفبا:

١- اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

٢- اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

۳- پیوند در خدمت کمونیست های ایران

۴- حزب کمونیست ایران

۵- سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

۶- سازمان راه کارگر

٧-  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

٨- شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

٩- شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

١٠- کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

١١- کمیته بین المللی برای حمایت زندانیان سیاسی ایران- ناظر

١٢- کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

١٣- کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

۱۴- کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

١۵- کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال، کانادا

١۶- نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

١۷- هسته اقلیت